Bedrijfsfilm laten maken voor jouw organisatie

Bedrijfsfilm maken

Een bedrijfsfilm kan zeker de aandacht trekken. Zonder film, wordt de communicatie van een bedrijf wat moeilijker. Een bedrijfsfilm is de verantwoordelijkheid van de marketing of de communicatieafdeling van een bedrijf. Hoe moet het publiek anders weten wat ze moeten verwachten? Bedrijfsfilm dienen een bepaald belang in een organisatie en wordt door een kleine groep bekeken. Dit kan gaan om een promotiefilm voor een product, informatieve- of training filmpjes.

 

Stap voor stap

Het proces achter een bedrijfsfilm bestaat uit verschillende stappen. Je denkt goed na over wat je precies wil, waar gaat de bedrijfsfilm over. Lees je in, er zijn een gevarieerd aantal mogelijkheden. Je kan kiezen voor een simpele, duidelijke video, maar ook voor een video op grote schaal. Wanneer de video af is, is het de bedoeling dat jouw website druk bezocht wordt. Een online video wordt sneller opgepikt door zoekmachines als Google dan een site met alleen een tekstpagina. Een bedrijfsfilm maken kun je dus ook doen om makkelijker gevonden te worden op het web. Wat belangrijk is, is om een verbinding te maken met de kijker. Spreek hem aan.

 

Tips bij het maken van een bedrijfsfilm

 

  • Inspiratie opdoen. Bekijk voorbeelden en focus je op de filmpjes die jij geschikt vindt. Doel de videoproductie daarop.
  • In de klant ’s schoenen staan. Wat zou jij graag willen zien als klant?
  • Storytelling. Zo maak je het persoonlijk voor de klant.
  • Activeer. Is het de bedoeling dat de klant wat doet? Maak hier dan gebruik van de eerste 20 seconde.
  • Simpel. Door een heleboel moeilijke woorden te gebruiken, haakt de klant af. Wees rechtstreeks.

 

Bedrijfsfilm laten maken

Het kan zijn dat videoproductie niet helemaal jouw ding is, dan kan je het laten doen. Op internet zijn er een aantal bedrijven doe dat samen met jou willen doen. In overleg gaan is het meest belangrijk hierbij. Spreek duidelijk jouw voorkeuren uit maar blijf reëel. Wees zo duidelijk mogelijk over jouw wensen. Waar gaat het over, richtlijnen, de duur, op welke manier, stel jezelf een aantal vragen. Wat ook belangrijk is, is om in de huisstijl te blijven. Spreekt jouw website in de u-vorm en is het vooral gericht op volwassenen, laat dat dan ook zien in het filmpje. De videoproductie is ook belangrijk binnen een bedrijf. Het helpt jou jouw grenzen te verbreden en helpt je aan nieuwe klanten. Dus wil je werken aan de marketing en communicatie binnen een bedrijf? Zorg dan dat de videoproductie in orde is.

 

Bezoek onze website voor meer informatie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *